Oddział szpitalny

|
Oddział szpitalny

Zasady przyjęcia na oddział szpitalny

Świadczenia z zakresu rehabilitacji ogólnoustrojowej w warunkach oddziału stacjonarnego przeznaczone są dla pacjentów, których stan zdrowia nie pozwala na rehabilitację w warunkach ambulatoryjnych , wymagają stosowania kompleksowych świadczeń rehabilitacyjnych oraz całodobowego nadzoru pielęgniarskiego i lekarskiego.

Dokumenty niezbędne do przyjęcia pacjenta na Oddział Rehabilitacji Ogólnoustrojowej Jazmed Ptaszkowa 850

  • E-skierowanie lub  skierowanie do szpitala na Oddział Rehabilitacji (kod komórki 4300)  –  jednostki kierującej, numer umowy z NFZ, numer prawa wykonywania zawodu lekarza kierującego, nr telefonu pacjenta lub osoby upoważnionej
  • Aktualna dokumentacja medyczna dotycząca schorzenia będącego podstawą skierowania i schorzeń współistniejących – kserokopia lub czytelne skany np.

    • karty informacyjnej z pobytów szpitalnych ( pobyt do 6 miesięcy )

    • opisy zdjęć RTG, TK, rezonansu magnetycznego ( wykonane  do 6 miesięcy wstecz )

Jeżeli pacjent posiada legitymację uprawniającą do świadczeń poza kolejnością jej kserokopię lub czytelny skan

  • orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności
  • orzeczenie o niezdolności do samodzielnej egzystencji
  • I gr inwalidzka z przed 1998 roku

Skierowanie do leczenia w oddziale rehabilitacji mogą wystawić lekarze specjaliści z oddziałów szpitalnych:

W przypadku zaostrzeń chorób przewlekłych przez lekarzy specjalistów z poradni:

ZAKWALIFIKOWANI DO ODDZIAŁU PACJENCI NA REHABILITACJĘ LECZNICZĄ PRZYJMOWANI SĄ WEDŁUG KOLEJKI OCZEKUJĄCYCH. O TERMINIE PRZYJĘCIA PACJENT JEST INFORMOWANY DROGĄ TELEFONICZNĄ

Przyjęcie „planowe” następuje w dniu ustalonym wcześniej, o czym pacjent zostaje powiadomiony telefonicznie. W przypadku, gdy przyjmujący pacjenta lekarz dyżurujący stwierdzi, że pojawiły się przeciwwskazania do hospitalizacji, wyznaczana jest inna data.

Odmowa przyjęcia pacjenta do szpitala może wynikać z:

  • braku wskazań lekarskich do leczenia rehabilitacyjnego w warunkach stacjonarnych
  • brak możliwości prowadzenia bezpiecznego postępowania rehabilitacyjnego szczególnie ciężkich przypadkach , których nie można było stwierdzić na podstawie skierowania i dołączonej do niego dokumentacji medyczne
  • istnienia przeciwwskazań o których nie było informacji w przedstawionej dokumentacji medycznej

Udostępnianie dokumentacji medycznej

  1. Pacjentowi, którego ta dokumentacja dotyczy, za okazaniem dowodu tożsamości
  2. Przedstawicielowi ustawowemu pacjenta, za okazaniem odpowiedniego dokumentu:
    • rodzicowi, do chwili ukończenia przez dziecko 18 roku życia, za okazaniem dowodu osobistego
    • opiekunowi ustawionemu przez sąd, za okazaniem stosownego orzeczenia (opieka nad małoletnim, opieka nad niepełnosprawnym, opieka nad ubezwłasnowolnionym)
  3. Osobie upoważnionej przez pacjenta, za okazaniem stosownego upoważnienia

 

W celu uzyskania wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej pacjent, jego przedstawiciel ustawowy lub osoba upoważniona składa „Wniosek o wydanie dokumentacji medycznej”. Wniosek należy złożyć w rejestracji placówki w godz. od 8:00 do 16:00. W przypadku odbioru dokumentacji przez osobę upoważnioną, dodatkowo należy złożyć „Upoważnienie o wydanie dokumentacji medycznej”.

Druki Wniosków dostępne są w Rejestracji przychodni.

Wnioski przyjmowane są od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00

Udostępnienie dokumentacji medycznej następuje w terminie do 3 dni roboczych, licząc od daty złożenia wniosku bez zbędnej zwłoki

Odbiór kopii dokumentacji medycznej jest możliwy w REJESTRACJI w godz. 8:00 od 16:00